All we do is looking for some way to fulfill our needs.

piątek, 23 września 2011

Tagged under:

Klucz do zarządzania czasem

Jest kilka tematów, które cały czas pojawiają się w mojej głowie i wraz z kolejnymi odkryciami przechodzę do kolejnego poziomu jego zrozumienia. Tak jest z "zarządzaniem czasem".
Moje obecne doświadczenie jest takie, że możesz doświadczyć owego "zarządzania czasem" na kilku poziomach głębokości:

1) Znajomość technik - tutaj masz do dyspozycji GTD, czy też tzw. klasyczne zarządzanie czasem. Po prostu technicznie jesteś w stanie zapanować nad tym co robisz, być może używasz jakiegoś narzędzia, jakiejś metody, potrafisz porozdzielać i poukładać swoją zadania w kalendarzu lub na liście TODO.

2) Świadomy wybór rzeczy ważnych i rezygnowanie z "szumu zadaniowego" czyli spraw mało istotnych - większość osób robi to co mają do zrobienia, tak jak leci, często robią to z przyzwyczajenia, bezrefleksyjnie. Nawet jeśli świetnie opanowałeś techniki, to niewiele Ci to pomoże. (więcej: http://msieraczkiewicz.blogspot.com/2010/08/hiperoptymalizator-czasu.html)

3) Kluczem do zarządzania czasem jest asertywność i komunikacja - to trzeci (najwyższy) w mojej typologii poziom. Nigdy nie pozbędziesz się wrażenia, ze masz zbyt mało czasu, jeśli nie jesteś odpowiednio asertywny - wobec szefa, znajomych, rodziny, siebie (sic!) i nie potrafisz tego odpowiednio zakomunikować, nie będąc ani agresywnym ani uległym. Tak to lakoniczne stwierdzenie. Ale niech to będzie koan, dla tych bardziej zainteresowanych :)

Czy będzie czwarty poziom? Niewykluczone ;-)

0 komentarze: